Dünya edebiyatının deneme türünün ilk başyapıtını okudum. Bundan önce Montaigne nin biyografisini okumuştum ki bu eserle ilgili fikir sahibi oldum. 16. yy da yazılmış olmasına rağmen yazarın dostluk, yalnızlık, korkular, kanunlar, doğa gibi konuları işlemesi, günümüze mutlaka uyarlanıyor. Bu konulara dair de kendinize almanız gereken hayat derslerini de çıkarıyorsunuz. Ünlü filozof eserde yapmacıksız bir tarzda "ben" portresi çiziyor. Buna çokça rastlıyorsunuz okurken. Fakat üslup oldukça samimi, âdeta kendisiyle sohbet ediyorsunuz. Kitabı bir roman gibi hızlıca okuyup bitirmek istemek doğru değil. Yavaş, sindire sindire anlayarak olunmalı. Altı çizilen cümleler mutlaka bulunacak, onların altı çizilip üzerine düşünmeli diyebilirim. Keyifle okunsun.
DenemelerMontaigne · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202065,8bin okunma