Popüler kültürün çok beğenilen kitaplarından olduğu için merak ederek başladığım bu kitap, Nevâl El-Seddavi den okuduğum ilk kitaptı Sıfır Noktasındaki Kadın ve beni oldukça etkiledi. Anlatımı sade fakat verdiği his yoğundu. Feminist bir bakış açısıyla yazılmış olması çok hoşuma gitti. Firdevs'in yaşadıkları bazen beni öfkelendirdi, bazen de çok üzdü. Kitabı okurken hayatın kadınlar için her dönemde ve her koşulda ne kadar zor olduğunu düşündürdü. Kadınların toplum tarafından nasıl baskı altına alınabildiğini ve özgürlükleri için ne kadar büyük mücadeleler vermek zorunda kaldıklarını görmek can sıkıcı hissettirdi.
Kitabın çok okunanlar arasında olmasının sebebini şimdi anlıyorum. Nasıl bittiğini anlayamadığım, keyifli bir kitaptı.