Büyük beklentilerle başladığınız bir kitapta aradığınızı
bulamadığınız oldu mu hiç?...
Yazarın Bahçıvan ve Ölüm’ünü okuyup çok sevdikten sonra, bu kitaba doğal olarak dağlar kadar büyük bir beklentiyle başlamıştım. Ama dürüst olmam gerekirse, Ve Her Şey Aya Büründü o beklentimi pek karşılayamadı.
Malum, bu bir öykü kitabı ve her öykünün ruhu birbirinden çok farklı. İçlerinde "İşte bu" dediğim öyküler oldu evet, ama genel bütüne baktığımda bana hitap etmeyen, içine giremediğim, hatta anlamakta zorlandığım öyküler çoğunluktaydı...
Yine de Georgi Gospodinov’un kalemini seviyorum ama maalesef favorim bu kitap olmadı..