·128 syf.····Okunma: 25 Haziran 2026 00:00 Yüzbaşının Kızı, akıcı ve keyifle okunan bir hikâye. Kitabı severek okudum, ancak açıkçası okurken "Bu eser neden dünya klasiği olarak kabul ediliyor?" sorusunu da kendime sık sık sordum. Aslında tabi klasik eserleri değerlendirirken onları bugünün gözüyle okumamak gerekiyor. Yazıldığı dönemde edebiyata kattıkları ve sonraki yazarlara açtıkları yol, onları klasik yapan en önemli nedenlerden biri olabilir. Benim için güzel bir okumaydı ama "unutulmaz bir eser" hissi bırakmadı. Buna rağmen özellikle Rus edebiyatına ilgi duyanların rahatlıkla okuyabileceği, sade ve akıcı bir roman olduğunu düşünüyorum.