Fidan Hanım
8/10
·480 syf.··
2026 23. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 14:19
Merhabalar size grubumuzla okumayı seçtiğimiz ikinci kitapla geldim. Bu ayın son kitabı olacak sanırım bu. Ben okurken keyif aldım. Kitabın puntoları büyüktü ve ayrıca sayfa yaprakları yumuşaktı. Bu bana okuma kolaylığı sağladı. 475 sayfadan oluşsa da şu gibi akıp gidiyor. Yazarın kalemini de sevdim diğer kitaplarına da mutlaka bakacağım. Bu eseri dram ağırlıklıydı. Kitabın başında Fidan'ın yaşam hayatının nasıl ilerleyeceğini az çok anlıyorsunuz zaten. Felaketler üstüne felaketler yaşadı kızcağız. Ama adam akıllı şükür sabır göremedim ben kızda. Yani hep bir Allah'a yaşananlara kadere isyanı vardı. Elbette kolay şeyler yaşamadı ama yaşadıklarını birilerine atıf ettirerek veya birilerini suçlayarak üzerinden atmaya çalışmasını ben saçma buldum. Ayrıca kitap sık tekrara uğrayan cümlelerden oluşuyordu, evet bu biraz sıkıcı gelebilir size. Fidan'ın kız kardeşi Anita'nın yaşadıkları yaptıklarına üzülsem de doğru bulmadım. İçerisinde inancı ölen her bir insan bu tarz davranışlar sergiler sadece. Büyük adada yaşamaları ve Kıbrıs'ın güzellerinden bahsedilmesi vs bana doğanın bir kez daha güzelliklerini hatırlattı. Fidan'ın annesinin hal ve hareketleri tavırları beni baydı. Anita'nın kocası Burhan'dan sonra ikinci şizofren ve psikopat bence Şayeste'ydi. Kitapta Ferruh Bey ne hata yaparsa yapsın sevdim. Ayrıca karakterimizin anneannesi Maide Hanımı çok sevecen buldum. Halası Şaheste ise ayrı bir anlam katmıştı kitaba. Fidan'ın arkadaşları Arzu ve Akasya ise kızın her zaman destekçileriydi. Dostlukları beni mestetti. Komşuları olan Baba Yorgo ve Madam Rita arasında geçen diyaloglar ve onların komik hallerini okumak eğlenceliydi benim için. Fidan'ın karşısına çıkan Han Bey'e ise ilk başta kanıyorsunuz ama sonradan büyük hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Fakat ben ondan olumsuz bir tepki alacağımızı biliyordum (Çünkü Fidan'ın hayatı bu olumsuzlar üzerine yazılmış) ancak böylesini beklemiyordum sadece. Kitabı okurken kendime engel olmadığım bir sürü tepkim oldu. Ayrıca altını çizdiğim post-itlediğim bir çok sayfa mevcut. Fidan'ın sırf Han için yaptığı fedakarlığın havada asılı kalması, (yavan kalması) üzücüydü. Han bu kadar şeyi hak etti mi diye soracak olursanız bence etti. Benim Han gibilerine tavrim nettir. Onun yaptığı şey kırmızı çizgimdir affedemem. Ancak Fidan bunu olgun bir şekilde karşılamayı ona göre seçim yapmayı seçse de adalet yerini buldu diyorum. Kitapla ilgili buraya alıntı bırakmıyor ama merak eden olursa 1000kitap uygulamasında bıraktım oradan bakabilirsiniz hepsine. Buradaki ismimle aynı oradaki ismimde. Diğer aya da planlanmış okunmayı bekleyen birçok kitabım var şimdiden heyecanlıyım. Hoşçakalın, kitapla kalın. ‍ #keşfet #kesfet #keşfetteyizzz #keşfetbeniöneçıkar #kesfetbeni
Roman
Fidan HanımSinan Akyüz · Alfa Yayınları · 2025871 okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.