Peki hangisi daha iyi?
“Bir ülkenin siyasal sisteminin üniter mi yoksa federal mi olacağını bir dizi faktör belirler. ..Her iki sistemin de bir diğerine nispetle üstün ve zayıf tarafları vardır. Üniter sistem otoriteryanizmi beslemeye daha meyillidir. Federal sistem otoriteryanizmi zorlaştırır. Federal sistemin bölünmeyi teşvik edebileceği algılaması ise tamamen bir yanılsamadır. Tam da tersine, federalizm, șu veya bu sebeple birlikte yaşamaya isteksiz coğrafyaları-nüfusları bir arada tutmanın yöntemlerinden biridir.”
Sayfa 67 - Devlet Biçimleri ve Yapılanmaları·Kitabı okuyor
1 alıntı·
30 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.