···Okunma: 27 Haziran 2026 15:13 Olaydan çok bakış açısının işlendiği bir roman. Aslında hikâyenin nereye varacağı daha en başından tahmin edilebiliyor bence. Özellikle katı ve kuralcı öğretmen Zehra'nın geçmişiyle ilgili düğüm, kültürel kodlar ve dramatik yapı devreye girdikçe sürpriz olmaktan çıkıyor.
Buna rağmen kitabın asıl gücü, okuru "haklı kim?" sorusundan çok, insanları ne kadar eksik tanıyabildiğimiz üzerine düşündürmesinde yatıyor. Reşat Nuri bunu sade ve akıcı bir dille anlatmış. Tabi olaylar üzerinden topluma mesajlar vermeyi ihmal etmeyen bir tarza sahip eser.
Bugün olay örgüsü çok şaşırtıcı gelmeyebilir ama ele aldığı tema hâlâ güncelliğini koruduğunu görüyoruz toplumda.