Geldikleri gibi gidecekler!
1873 yılında Samsun'da yabancı ülkelere sevk ve ihraç edilen tütün 1.815 tondan, 1890 yılında 3.713 tona çıkmıştı. 1891 yılında Reji İdaresi Samsun'da bir iskele yaptırmak istedi ve tütün iskelesinin yapım kararı II. Abdülhamit'in emri ile çıktı. 19 Mayıs 1919'da Mustafa Kemal, REJİ idaresinin yaptırdığı işte o tütün iskelesinden Samsun'a ayak bastı! Ne demişti büyük kurtarıcı: "Geldikleri gibi gidecekler!"
Sayfa 258 - Kırmızı Kedi Yayınevi·Kitabı okudu
Siyaset
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.