·208 syf.····Okunma: 21 Temmuz 2018 17:57 Yaşar Kemal, okumayı en çok sevdiğim yazar. Bu kısacık romanında güçlü olanın güçsüzü ezmek için herhangi bir sebebe ihtiyacı olmadığını sadece sömürü isteğinin yeterli olduğunu okuyoruz.
Bir toplumun dilinden başlanarak farklı yöntemlerle nasıl kendi benliklerini kaybedip asimile edilebileceğinin belki de en güzel örneği bu kitap. Sadece bu değil aynı zamanda bir başkaldırının da romanı.
Yazar tüm bunları insanın içine işleyen o üslubuyla yazmış.
İlk kez Yaşar Kemal ya da distopya türünde bir şeyler okumak istiyorsanız bence bu kitabı okumalısınız.