·336 syf.····Okunma: 12 Ağustos 2018 10:13 ilk José Saramago kitabı okudum.. Yazarın kurgu yeteneği çok güzel okurken sanki olayları yaşıyormuşuz gibi hissettiriyor sıkmıyor kitap. kitabın dili iyi ancak noktalama işaretlemeleri ve konuşmaları ayırmakta işaretlemeler yanlış ve eksik yapıldığı için karşılıklı konuşmaları ayırt etmekte bazı sorunlar oluyor.
Kitap; ismi bilinmeyen bir yerde, ismi bilinmeyen bir kişinin kırmızı ışıkta "kör oldum!" cümlesi ile başlıyor.
Kitabın beyaz körlük olarak gösterdiğini görebilme fonksiyonunu yitirmemiş olan kalp ve aklımızın süt beyazı bir körlük salgınına maruz kaldığı için görememesi olarak nitelendirebiliriz. O kadar parlak bir beyaz ki tarif edilemez bir boşlukta kendinizi arayıp duruyorsunuz.
Bilinçaltı, manevi körlük, toplumsal körlük... o kadar güzel işlenmiş ki..
İyi okumalar..