Puan vermedi·346 syf.····Okunma: 11 Eylül 2018 00:26 Öncelikle her ne kadar alıntıları ve incelememi bu kitap altında yapsam da aslında bu kitaptan değil! Bu platforma girilmemiş ‘Cem Yayınevi’nden ‘Kâmuran ŞİPAL’ çevirisiyle çıkmış, ‘ÖBÜR DAVA Kafka’nın Felice’ye Mektupları Üzerine’ isimli bir ’Elias CANETTİ’ makelesinin kitap halinde basımına ait. Franz KAFKA’nın zihninde oluşup elinden çıkmış tüm eserlerini okuma çabam içerisinde geçtiğimiz aylarda okuduğum ‘Felice’ye Mektuplar’ isimli kitabın önsözünde bahsi geçen mektuplara dair Canetti’nin değerlendirmelerde bulunduğuna dair bir anekdot okumuştum. Geçtiğimiz salı günü öğleden sonra bir iş için ofisten ofisten izin alıp işimi hallettikten sonra atıl iki saatim kalmıştı. Sıhhıye civarında olduğumdan Adil Han’daki sahafları gezme arzuma yenik düştüm. Aradığım bir kaç kitap vardı. Hemen hemen tüm sahafları gezmeme rağmen aradığım kitapları bulamadım. Ama bir sahafta aniden bu kitabı farkettim. Ayrı bir kitap olarak basıldığını da yeni baskısının olup olmadığını da bilmiyordum. -Sanırım yok yeni baskısı- En az Kafka kadar Canetti’ye de ilgim olduğundan hemen atladım tabii kitabın üstüne. Kafka’nın Felice’yle yürüttüğü mektup ilişkisinin yaratıcılığına, üretkenliğine katkısına dair belirsiz bir bilgiye sahiptim. Ama en sevdiğim romanı olan ‘Dava’nın tamamıyla bu çapraşık nişanlılık ilişkisinden doğduğu bilgisi beni sarstı. ‘Gözlem, Dönüşüm, Yargı, Ceza Kolonisinde, Amerika, Taşrada Düğün Hazırlıkları’ ve daha bir çok eserini bu süreçte tasarlar veya yazar Kafka. Dava romanının ilk bölümündeki ‘tutuklanma’yı resmi nişan merasiminden, son bölümündeki ‘infaz’ı da üç kadın tarafından bir otelde ‘muhakeme’ olunup yargılanmasından dönüştürmesi hayli ilginç geldi bana. ‘Körleşme’ romanında hayli karanlık bir dünya yaratmış olmasıyla Elias CANETTİ’nin Kafka perspektifini iyi yansıtabileceğine dair kurduğum düşüncenin gerçeklik bulduğunu söyleyerek bitireyim incelememi. Tam manasıyla ifade edemediğim fikirlerimden bir şeyler anlayabilmenizi umut ediyorum. Ben Elias CANETTİ’nin 30 yılını verdiği ’Kitle ve İktidar’ ile biraz siyaset, tarih ve sosyolojiye dalıyorum şimdi. Saygılarımla...