·408 syf.··Beğendi
···Okunma: 20 Eylül 2018 00:02 Ilk iki gün kitabın yarısına gelip, sonraları bitmesinin sebebiyet vereceği üzüntüyü düşünerek, kalan sayfaları ağır ağır okuma isteği ile olay örgüsünü bir an önce çözümleme arzusunun kıyasıya mücadelesi ancak özetleyebilir bu eserin güzelliğini. Olaylar silsilesi sizi alıp bir anda ailenin bir bireyi yapıyor, onlarla seviniyor onlarla üzülüyorsunuz, yeri geliyor onlar kadar hakikatı arıyor, hatta bazen onlar yerine gurur yapabiliyorsunuz. Austen bu kitabında bizlere, karakterlere karşı önce önyargılar oluşturuyor sonra bir bir nasıl da insanların yanılabileceğini usta kalemiyle ispatlıyor. Bu güzel kitaptan aklıma takılan en önemli fikir ise: önyargılar ve gururlu tavırlar insana fayda sağladığı doğrultuda insanı yüceltiyor. Eğer bizi dibe çekiyorsa, fikirlerimizi baştan sona tekrardan kontrol etmek gerekiyor.
Yürek burkan sahnelere hiç değinmeyeceğim -spoiler olmasin- yine de selpağınızı hazır edin