Phatmos (Maşe, Mos, Mose, Musa) bilinen en yaygın tespit, Mısır Firavunu I. Seti kâhinlerden haber alır ve bir İbrani bebeğin dünyaya gelişini haber eder. Seti ise o vakitte doğan bütün çocukların öldürülmesini emreder, Musa bir şekilde doğar ve Nil Nehri’ne bırakılır. Bir Mısır prensesi onu sudan çıkarır ve bakımını üstlenir. - Hele ki bir Kral’ın bütün İbrani çocukları katlettiği zaman bir prensesin İbrani bir çocuğu muhafaza etmesi - Bu okuduklarınız bir hayal ürünüdür, dediğimde bir bilirkişi hemen karşıma Kasas Suresi 7. Ayetini çıkaracaktır. Lakin bunları ben demem kitap arkasındaki kaynakçada arkeologlar ve tarih bilimciler der.
Hz. Musa’nın ne doğumu ne de nereden geldiği bilinmemektedir. Her şey bir imadan ibarettir. Hatta bazı arkeologlar ve tarih bilimciler Hz. Musa’nın “Mitoloji” kahramanı olduğunu dahi savunurlar. Biz ise Hz. Musa’yı Kasas Suresi’nden tanırız. Kuran’da geçen 9 mucizesi Tevrat’ta 10 tane olarak yer edinir. “Kuran’da geçenleri ‘siz’ elbet bilirsiniz.” Ben size Tevrat’ta geçenleri sıralayayım; Asa mucizesi, Kan mucizesi, Kurbağa mucizesi, Sivrisinek mucizesi, At sinekleri mucizesi, Hayvanların telefi mucizesi, Çıbanlar mucizesi, Dolu mucizesi, Çekirge mucizesi, Karanlık mucizesi ve İlk doğanların ölümü mucizesidir. Okuduğumuz kitapta bunlara da az olsa yer verilmiştir.
“Bir gün Musa büyüdü, kendi insanlarını aradı ve onları en ağır işlerde çalışırken buldu.”
Hz. Musa’nın hayatının kurgulanıp roman halini almasıdır, “Musa, Mısır Prensi.” Yazarın bir dünya araştırma sonunda kaleme aldığı kitap arkasında yazdıklarını desteklemek isteyen kaynakçayla bitiyor. Tur Dağı’ndaki (Sina, Horeb) yanan çalılıklara da değinen kitap, yazarın güzel betimlemeleriyle güzel bir anı-roman olarak sürekliliğini devam ettiriyor. İki cilt olduğundan kitap “Çıkış” başlamadan sona eriyor.
Sözün özü; farklı bir bakış ile biraz anı, biraz tarih, biraz roman tadında bir kitap, okunulası ve tavsiye edilesi.
Sevgi ile kalın.