İçerik hakkında size ipucu verebilir!!
10/10
·105 syf.··
Beğendi
·
2018 169. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 15 Aralık 2018 01:51
Dostluk ne zaman başlar? Okyanusa dökülen petrolden zehirlenen ve tüyleri yapış yapış petrol olan Kengah, karaya ulaşmayı ve Zorba'nın yanında yumurtlamayı başararak ondan üç konuda söz vermesini ister.Sonra da ne yazık ki ruhunu teslim eder. Bu üç söz elbette ki Kengah'ın emanet bıraktığı yumurtayla ilgilidir.Burada şunu düşünmekte fayda var,bir kedinin bir martının sözünü dinlediği nerde görülmüş? Işte, tam da bu kitapta! Tabii bu sözü yerine getirmeye ant içmiştir Zorba ama bu konuda arkadaşlarından da yardım alır.Ama ne yardım!Bu kadar kibar, ilim irfan yuvası, duyarlı bir yardım grubu daha önce görülmemiştir bence.Gruptaki karakterler ise hepsi birbirinden güzel. Kitabın vurguladığı duygular ve fikirler çok özeldi bana göre.Şöyle ki deniz kirliliğinin ve bu kirliliğin buralarda yaşayan canlılara etkisinin bir martı gözünden anlatımı ile başlangıç yapıyoruz. Bununla birlikte denize dökülen petrolün kaç canlının hayatına mâl olduğuna tanık oluyoruz.Bir çocuk kitabı için çok güzel bir duyarlılık ve farkındalık örneğiydi. Devamında Şanslı ile tanışıyoruz. Şanslı..Kengah'ın yumurtasına Zorba ve arkadaşları bu ismi koyuyorlar.Şanslı da vefalı çıkıyor. Zorba ve arkadaşları ile birlikte yaşamaya başlıyor ve büyüyor. Zorba zamanla Kengah'a verdiği sözlerden ikisini tutuyor ama 3.sözde epey zorlanıyor.O da: "Şanslı'ya uçmayı öğretmek! Velhasılı kelam çeşitli uğraşlardan sonra başarılı oluyorlar. Benim bu kitapta sevdiğim diğer bir nokta ise Zorba karakteri.Zorba'nın fiziksel portresi pek iç açıcı değil ama yüreği pamuk gibi ve dillere destan olmaya aday..Karakteri müthiş mükemmel. Burada da minik kalplere şöyle bir mesaj veriyor bence yazar:"Gözler asıl görülmesi gerekeni görmez. En iyi yüreği ile görebilir insan.." Dış güzelliğe aldanıp da hiçbir canlı hakkında önyargı oluşturmamamız gerektiğini çok güzel tasarlamış yazar. Son olaraksa hayvan dostlarımız uçma dersleri için bir insandan yardım almak istiyorlar,peki kimi seçiyorlar dersiniz? Bir şair. Yüreği zarif bir şairden, eli kalem tutan bir sanatkârdan yardım istiyorlar.Ne güzel bir seçimdi o öyle.. Sonuç olarak bende kabataslak bu fikriyatı ve hissiyatı uyandıran bu kitaba bayıldım. Kitapta iyilik adına, güzellik adına ne ararsanız vardı... Dostluk, yardımseverlik, duyarlılık, verilen sözde durma ve daha nicesi..İYİ Kİ okumuşum!!Bence büyüklü küçüklü herkese okutalım.
Edebiyat
Martıya Uçmayı Öğreten KediLuis Sepulveda · Can Çocuk Yayınları · 20202,706 okunma
·
11 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.