Puan vermedi·112 syf.··Beğendi
· Eserin bütününde çocuk yaşlardan itibaren türlü bedbaht olaylar silsilesine maruz kalmış olgun bir ''çocuğun'' psikolojisini hissediyoruz. Yazarın bu psikolojiyi bize bu kadar kusursuz ulaştırmasındaki en büyük etkenlerin kelimelerin titizlikle seçilmesi, yapılan betimlemelerle beraber iç monolog ve bilinç akışı tekniklerinin okuyucuyu yormadan verilmiş olmasında gördüm. Roman kahramanının geçirdiği hastalığı Peyami Safa'nın da geçirmiş olması; romanın geneline hakim olan içine kapanık, kuruntulu, olumsuz düşüncelere hakim genci bizlere sanki bizim bir tanıdığımızmış gibi hissettirmesi için bir diğer büyük etken. Roman genel olarak kahramanımızın etrafında gelişen sıradan yan olaylarla örülmüş halde. Ama bu yan olaylarda genellikle monologlarla işlenen detayların kahramanımız üzerinde bıraktığı psikolojiyi hissetmek keyif verici. Hasta bir gencin fikriyatını, duygularını hissetmek isteyen her okuyucunun hüzünle örülmüş bu sayfaları okumasını tavsiye ederim.