Üniversitede ikinci yeni işlenirken derste, Cemal Süreya'ya ayrıca zaman ayırarak birkaç şiirini işledik. Direkt okuyup anlayacağımızdan öte göndermeleri, derinliği ve bambaşka anlamları olan şiirler yazmış aslında. Neden, nasıl böyle herkesin çerez gibi okuyup geçtiği, popülerlikle değerini aşağıya çektiği bir şair olduğunu anlayamıyorum. Vizede sorulan kısacık şiirine üç sayfa açıklama yapıp her kullandığı kelimeyi ayrı anlatmamız gerektiğini hatırlayınca Cemal Süreya'yı yüzeyselleştiren bir okur kitlesi olduğuna üzülüyorum. İnceleme yapmayı hiç düşünmezken kitap gözüme çarpınca yazmadan geçemedim. Şiirle kalın, iyi okumalar diliyorum.