Bizde hakim olan yanlış telâkkisine göre Osmanlı Devleti yıkılmış, onun yerine Türkiye Cumhuriyeti gelmiştir. Bu düşünüşte yanlıştır. Çünkü esasen bir Osmenlı Devleti yoktu ki yıkılsın. Meydanda bir Osmanlı hanedanı vardı. Yıkılan odur. Yani devlette rejim değişmiştir, işte o kadar! Eğer biz yıkılan sülaleyi bir devlet gibi gösterirsek bundan biz Türkler'in siyasî hayatta istikrara malik olamadığımız, devletlerimizi uzun zaman yaşatamadığımız neticesi çıkar. Milletlerin ruhiyatı asırlar içinde değişmediğine veya pek az değiştiğine göre Türkiye Cumhuriyetini dahi uzun müddet yaşatamayacağımız hakkında bir düşünceye yol açar. Bundan kazanacak olan düşmanlarımızdır.