Pakistan doğumlu bir Hollywood senaristi ve televizyon yapımcısı olan Kamran Pasha'nın Hz.Ayşe'nin anlatımıyla Hz.Muhammed'i ve İslam'ın doğuşunu anlattığı romanı.Siyer kitapları gibi Peygamber'in hayatının bir dönemini anlatıyor,ama siyer kitaplarının düz anlatımına karşı sürükleyici olması bende ayrı bir tat bıraktı.Yalnız Hz.Aişe'nin gözüyle anlatıldığı için öznel değerlendirmeler var,üstelik bir roman olması nedeniyle yazarın da etkisi bu tarihi romanda yoğun hissediliyor.Bir çocuk,bir kadın ve bir eş olarak Hz.Aişe'yi okudum. Sonra İslam dünyasında çatışma ve ayrılıklara sebep olanlardan biri olarak ve bu arada güçlü hafızası ile Peygamberin yaşamından kesitler nakleden Hz.Ayşe 'yi okudum..Ve Yazarın notundan bir alıntı ile bu kısa yorumumu bitirmek istiyorum:
"Bu romanı yazmadaki amacım,Batılılara İslam'ın tarihsel geleneğinde var olan zenginliğe kısa bir bakış olanağı sunmak ve bütün okuyucularımı İslam hakkında daha çok öğrenmeye ve kendi kendilerine sonuç çıkarmaya davet etmektir.'