1955 de Nişantaşında yaşadıkları 200 yıllık görkemli konak apartmanlara yenik düşünce, Şakayık Sokaktaki lüks apartmana taşınan Ferahnak Ailesinin başı Ziynet Hanım, her biri Z harfi ile başlayan en az iki dil bilen,en iyi kolejlerde okumuş 6 kızına vasiyette bulunur.Kardeşlerin büyüğü abileri Arif i ,aileye yakışır biriyle evlendirmelerini ister.Eğer aileye yakışır birisi olmazsa yol verilecektir.Bu iş onların en önemli ülküsü olacaktır.Yıllar geçer.Arif 6 evlilik yapar.Gelinlerin biri hariç hepsi intihar eder.Yaşı seksene dayanmış 20 li yaşlardaki Kanarya yedinci gelin olarak aileye gelir.Kanaryanın yaşları yetmişin üzerindeki 6Z ile olan yaşamı başlar.Kanarya yaşadıkça iyi eğitim almış bu altı kadının yalıtılmış dünyalarına girer ve onların yaşanmamışlarını farkeder.Kimi aşkı,kimi sevgiyi,kimi yarım kalmış güzellik yarışmasına katılma serüvenini,kimi cinselliği yaşayamamıştır.Hepsi de bunu bastırmış ve ablaları Zelihanın baskısı ile yaşamları patolojik bir hal almıştır.Kanaryanın gelişi ile bu yalıtımlı dünyadan çıkarlar ve sonu trajikte olsa bir kaçı bununla yüzleşir.Ama beni en çok etkileyen Ferahnak ailesinin köklerimiz diye diye abileri Arif'in istemedikler ilişkiden doğan kızları Ela'yı köksüz bırakmaları oldu.Kanımızı kirletiyor diye yine aynı evlilikten doğan Erkanı'ı yok etmeleri..En acısı da Asuman'ın yaşadıkları..Hem aşkını hem çocuğunu elinden alarak aklını yitirmesi....Ya kendilerine yaptıkları..Yazarın romanın içinde bir yerde dediği gibi"hayatlarındaki tek başarı Ferahnak ailesinin mensubu olmak"..Maalesef bu başarıyı faciaya dönüştürerek sonu klinik yada intiharla biten patolojik bir yaşam sürmeleri..
Romanda tezatlara yer verilmiş.Köklü ve zengin aile tarafından kabul edilmeyen Ela,toplumda belki de maalesef en az değer görülen Roman kökenli