mehtap atay

mehtap atay
@birkitapdaha
9/10
·250 syf.··
2022 6. kitabı
1955 de Nişantaşında yaşadıkları 200 yıllık görkemli konak apartmanlara yenik düşünce, Şakayık Sokaktaki lüks apartmana taşınan Ferahnak Ailesinin başı Ziynet Hanım, her biri Z harfi ile başlayan en az iki dil bilen,en iyi kolejlerde okumuş 6 kızına vasiyette bulunur.Kardeşlerin büyüğü abileri Arif i ,aileye yakışır biriyle evlendirmelerini ister.Eğer aileye yakışır birisi olmazsa yol verilecektir.Bu iş onların en önemli ülküsü olacaktır.Yıllar geçer.Arif 6 evlilik yapar.Gelinlerin biri hariç hepsi intihar eder.Yaşı seksene dayanmış 20 li yaşlardaki Kanarya yedinci gelin olarak aileye gelir.Kanaryanın yaşları yetmişin üzerindeki 6Z ile olan yaşamı başlar.Kanarya yaşadıkça iyi eğitim almış bu altı kadının yalıtılmış dünyalarına girer ve onların yaşanmamışlarını farkeder.Kimi aşkı,kimi sevgiyi,kimi yarım kalmış güzellik yarışmasına katılma serüvenini,kimi cinselliği yaşayamamıştır.Hepsi de bunu bastırmış ve ablaları Zelihanın baskısı ile yaşamları patolojik bir hal almıştır.Kanaryanın gelişi ile bu yalıtımlı dünyadan çıkarlar ve sonu trajikte olsa bir kaçı bununla yüzleşir.Ama beni en çok etkileyen Ferahnak ailesinin köklerimiz diye diye abileri Arif'in istemedikler ilişkiden doğan kızları Ela'yı köksüz bırakmaları oldu.Kanımızı kirletiyor diye yine aynı evlilikten doğan Erkanı'ı yok etmeleri..En acısı da Asuman'ın yaşadıkları..Hem aşkını hem çocuğunu elinden alarak aklını yitirmesi....Ya kendilerine yaptıkları..Yazarın romanın içinde bir yerde dediği gibi"hayatlarındaki tek başarı Ferahnak ailesinin mensubu olmak"..Maalesef bu başarıyı faciaya dönüştürerek sonu klinik yada intiharla biten patolojik bir yaşam sürmeleri.. Romanda tezatlara yer verilmiş.Köklü ve zengin aile tarafından kabul edilmeyen Ela,toplumda belki de maalesef en az değer görülen Roman kökenli
Edebiyat
Balkonlu BakkalAhmet Sami · Artemis Yayınları · 201926 okunma
Reklam
3/10
·528 syf.··
2021 7. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 31 Mayıs 2021 15:18
Daha çocuk denecek yaşta zorla evlendirilen Lale'nin çocuk doğuramayınca,bir erkekle konuştu diyerek bahane edilerek ölüm fermanı imzalanır.Onu bu ölümden çok sevdiği Kara isimli köpeği kurtarır.Daha sonra izini kaybettirerek çok uzaklara gider. Orada tanıştığı aşık olduğu bir adamdan kızı olur.Kitap bu kızın ağzından ilerler.Yazar kitapta töre cinayetlerini anlatacağım derken ipin ucunu kaçırmış,töre cinayetleri töre işkencelerine dönüşmüş.Romanda kurgu ise tam oturmamış bence..Urfadan töreden kaçan roman kahramanı sanki ışınlanmış gibi tam batıda bir adada hayatını sürdürmeye başlıyor.Yazar belki de batıdaki bu adayı bilinçli seçmiş olabilir.Töreden batıya kaçarak batı gibi düşünerek kurtuluruz demek istemiş.Lale''nin orada aşkı bulması ve onu yaşaması ile aradaki tezatı farkediyorsunuz.Kadının yaşamı Duygu Asena kitaplarındaki gibi tam bir baş kaldırı..Evlilik dışı bir çocuk dünyaya getiriyor ve çocuğuna annesi olduğunu söylemiyor,güya töreden korkuyor ama orada töre felan yok,Kadının on gün yaşadığı aşk tüm ömrüne yeten bir aşk..Kitap kadının kızının gözüyle ilerliyor.Yazar aşkı anlatacağım derken bence on yaşındaki çocukların aşkından bahsederek hayal dünyasına dalmış.Hatta öpüşmelerini bile kutsallık katarak vermiş bunu.Masumca diyor nerdeyse ..Kurgu acemice..Kız babasının zengin biri olduğunu öğreniyor ama nedense kendisine burs veren,yurtdışına tatillere gönderen kişini başka birisi olduğunu zannediyor ..Çok zeki olan kızımız bunu farkedemiyor...Romandaki konuşmalar o kadar yüzeyde ki ancak entellektüel dediğimiz insanların karşılıklı sohbetlerinde kullanılan bir dil, ortaokuldan alınmış,evlendirilmiş töreden kaçan kadın ve onun küçük kızı arasında geçince inandırıcılığı olmuyor.Bir de yazar kendini efsane,masal,arkeolojik bilgiler vermek zorunda hissediyor
Roman
Şarap KadınUlviye Alpay · Hera Yayıncılık · 201455 okunma
ASLOLAN AŞK MI?
7/10
·400 syf.··
2021 5. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 25 Mayıs 2021 21:34
Londra'da bir işyerinde çalışan Nesteren,patronlarından biri olan Refik Bey 'e iki yıldır aşıktır.Ama Refik Bey'in nişanlı olması bu aşkını platonik olarak yaşamasına sebep olur.Diğer taraftan aynı şehirde Evin de evde kilitli kapılar ardında bir taraftan geçmişiyle yaşamakta ,diğer taraftan buradan kurtulup kendince özgürleşeceği günü beklemektedir.Refik Bey'in nişanlısını iki yıldır hiç görmemiş olan Nesteren,ev arkadaşı Belkıs ve onun arkadaşı Taylanla beraber bu nişanlıyı görmek için harekete geçerler.Roman başlangıçta sakin sakin ilerlerken,güzel bir kurgu ile giderek insanı meraklandıran bir sona doğru gidiyor.Ve insanın içini acıtan gerçekler ortaya çıktıkça paramparça oluyor insan tıpkı romandaki kahramanlar gibi ..Roman akıcı bir dille yazılmış,okuyucuyu yormuyor .Özellikle tatil döneminde bir başucu kitabı olarak öneririm..
Roman
Bana Vera DeŞenay Ordu · Doğan Kitap · 202025 okunma
Çocukluk
7/10
·200 syf.··
2021 4. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 22 Mayıs 2021 22:30
Annesini kaybeden küçük Elif'in ,Onun öldüğüne inanmayıp kendi küçük dünyasında Onu beklemesi ve bu arada babası,amcası,kuzeni ve arkadaşı Hasan ile olan ilişkileri bir çocuğun gözü ile anlatılıyor.Kitabın yazarı televizyonda yayınlanan bir çok dizinin de senaristi aynı zamanda.Kitabın dili akıcı ve basit.Okurken ben de çocuk kitabı hissi uyandırdı..
Hayat
Ağlamak Yok!Nilgün Öneş · Doğan Kitap · 2020114 okunma
Aramak
8/10
·392 syf.··
Beğendi
·
2021 2. kitabı
"Çünkü bir insanın ölümü,bedenen bu dünyayı terk etmesi hafızasının ölümü kadar trajik değildi.".Alzheimer hastası bir annenin kızı olmaktandır herhalde en çok bu etkiledi beni..40 lı yaşlarda roman kahramanı 16 yıldır aynı işe gitmekten çok sıkıldığını farkeder ve işi bırakır.Kendince işaretleri takip eder ve geçmişindeki bir insana rastlar.Bu kişi 20 yıl önce bir ilişki yaşadığı kişidir. Beraber bu kızla gece depreme yakalanınca evde sevdiği kız ve arkadaşını düşünmeden hızla orayı terketmiştir.Sonradan onları bulamaz.Ama bunun yükünü hep taşır.Bu karşılaşmayla kaybolmuşluğunun farkına varır ve çıkış yollarını arar.Diğer taraftan eşi de annesini küçük yaşta kaybetmenin acısıyla beraber ,babası ile olan kavgası içinde kaybolmuştur.Her ikisi de kaybolduklarının farkına vararak çıkış yollarını arar.. Kitapta tüp bebek,evlatlık verilme,anne babaların çocuk yetiştirirken yaptığı hatalar gibi konular da işleniyor..Sürükleyici,sorgulayıcı ,zaman zaman skıcı ama sonuçta kaybolan aradığını buluyor ama bedel ödeyerek..Bedel ne mi?Şimdiyi vererek geçmişini kurtarmak....
Edebiyat
KaybolanTarık Tufan · Doğan Kitap Yayınları · 20205,2bin okunma
Reklam