Beğenmedim. Biyoloji bilmeyen, astrofiziğe yabancı insanlara yutturabilirsiniz ama salt bir bilgi akışını magazin sosuna batırılmış yüzeysel bir anlatımla beni kandıramazsınız. Yorumlar tam bir aristokrat bakış açısının saray penceresinden yansıyan gözlemlerden fazlası değil. Ansiklopedi bilgilerinin ötesine geçemeyen kapalı kapılar ardındaki kısır akademik dedikodular ele alınmış. Hele bir imparatorluk ve kapitalizm bölümü var ki, yazar neredeyse sömürü çarkını bilimsel gelişmelerin en büyük destekçisi sayacak. Bizdeki bilim insanlarının düştüğü en derin yanılgılarından biri.
.
İnsan, doğadan koparken bir bilinç patlaması yaşadı. Doğayı biçimlendirecek bir güce erişti. Asıl sorun bu gücü nasıl kullanacağıdır. Gen bencildir ama bilinç bu bencilliği aşabilecek düzeydedir. Bilgi, bireysel açgözlülüğü mü beslemeli yoksa yeryüzünü bütün canlıların ortak yaşam iradesi ekseninde bilimsel çabalara mı kullanılmalı? Biyolojik olarak hayvan olabiliriz ama dürtülere hükmedebilecek bir donanıma sahibiz. İnsan merkezinde kurulan bütün düzenler benmerkeziyetçiliğin yıkıcılığını meşru kılıyor. Eleştirilerim buraya sığmaz. Bilgi tek başına yetersizdir. Onu sağlam tahlillerle içselleştirip keskin bir yorumlama ile işlemek gerek.