Okurken etkilendiğim birçok kitap oldu fakat Peyami Safa'nın bu eşsiz romanı gibi üzerinden ne kadar zaman geçerse geçsin aklımın bir köşesinde kitaptaki karakterin tüm acılarıyla yer ettiği, romanda anlatılanların yaşadığım her benzer olayda aklıma geldiği kitap sayısı çok az oldu. Hâlâ zaman zaman rastgele sayfalarını açar okurum. Hasta bir insanın psikolojik durumu ancak bu kadar güzel yansıtılabilirdi. Bunda yazarımızın gençliğinde yaşamış olduğu birtakım rahatsızlıkların da payı var tabii. Kendisi zaten "Hasta olmayanlar bizi ne kadar az anlayacaklar." sözüyle ifade etmiştir düşüncelerini. Yazarın tüm rahatsızlıklarını, acılarını içinizde hissedeceğinize ve hayatına dair zor zamanlar yaşadığı hastane koridorlarının kokusunu okurken duyacağınıza eminim.