·136 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Şubat 2019 18:07 Kitap, savaşın çıkmasıyla erkeklerin cepheye gitmesini, Tolgonay karakterinin geliniyle ve diğer insanların köyde mücadele vermesini, toprak ve insan ilişkisini, mutlu olmak için çok şeye ihtiyaç olmadığını anlatıyor. Savaş insanların umutlarını, mutluluklarını, hayallerini, değerlerini, sevdiklerini elinden alan en kötü şey.. Bu sebeplede okurken bir kez daha hüzün yaşadım. Kitabın içinde geçen kısımların hepsi beni çok etkilesede özellikle Aliman ve Maysalbek'in yaşadıkları çok acı vericiydi.. Maysalbek'in öğretmen olmak isteyip de olamaması elinde tebeşir tutması gerekirken cephede tüfek tutması, Alima'nın gençliğinin baharında yaşadıkları çok acıydı. Okuduğum her satırda çok duygulandım Ve Yazarında dediği gibi "insanlar savaşmadan yaşayamazlar mı?"...