Puan vermedi·592 syf.····Okunma: 11 Mart 2019 18:01 Merakla beklediğim,çıkınca da kısa sürede alıp okumaya başladığım ender kitaplardan oldu Gör Beni...Kitaba dair söylemek istediğim çok şey var ama önce olumsuz görüşlerimden başlamak istiyorum:
Azra Kohen’in kitaplarıyla ilk tanıştığımızda çok hoşumuza giden o anlatım dili bu kitapta yer yer sıktı beni.Fi,Çi ve Pi de insanı kendine hayran bırakan özellikle Aeden de zirveye çıkan bu his bu sefer ne kadar çok tekrarlamış ne kadar çok uzatmış cümlesini kurdurttu bana.En çokta aşkı anlattığı kısımlarda çok sıkıldım ..
Bir diğer eleştirimde kitabın bende yarım kalmış hissi uyandırmasıydı..Bu noktada çok detay vermek istemiyorum spolier a girmesin ama eminim okuyan bir çok insanda ayni his uyanacaktır..
Olumlu kısımlara gelecek olursak Azra Kohen in dünyayla insanla olan bitmek bilmeyen derdi,her zaman söyleyecek bir sözünün olmasına bayılıyorum.Kafasını kuma gömmemesini,her zaman herşeyin farkında oluşunu,insanlığı kendi değerinin farkına varması konusunda sürekli aydırmaya çalışmasını çok ama çok takdir ediyorum.Onun sayesinde kendimi sürekli bir konuda araştırma yaparken buluyorum ..
Özellikle bu kitapta bize öğretilen tarihin ne kadar eksik olduğunu bir kez daha yüzümüze vuruyor.Yılmayın araştırın öğrenin diyor sürekli..Osmanlının yıkılışındaki asıl aktörleri,Kurtuluş Savaşının gizli kahramanlarını,insanlık tarihinin başlangıcını öğreniyoruz ..Öğrendikçe ,öğrenmeye açlığımız merakımız gitgide artıyor ve yazarın yapmak istediği de tam olarak bu sanırım..Ve kadınlar ..Bir kadın olarak belki duygusal davranıyorum ama kadınların toplumdaki varlığını,olmaları gerektiği yeri,hak ettikleri yeri çok ama çok güzel ifade ediyor...Bitmek bilmeyen gücümüzle yapabileceklerimizin sınırı olmadığını gösteriyor..Daha fazla uzatmadan değerlendirmemi bitiriyorum ve okumanızı tavsiye ediyorum..Eleştiriler olsa da Azra Kohen gerçeği diye birşey var..Herkesçe kabul görmeyen ama görmesi gereken...İyi okumalar ...