Romanlarıyla tanıdığımız Sabahattin Ali'nin öykücü yönü hiç de azımsanmayacak kadar iyidir. Bu eserinde yaptığı gözlemleri okuyucuya olduğu gibi anlatarak Anadolu'nun ve yaşadığımız şehirlerdeki göremediğimiz(!) Karanlık sayfalarını bize tüm çıplaklığıyla anlatır. Onu anlamak Türkiye'nin arka sokaklarını gözlüksüz görmektir.