·128 syf.··Beğendi
···Okunma: 06 Ocak 2019 21:15 Fareler ve İnsanlar || John Steinbeck(Kitap Yorumu)
.
.
Hekese kısa bir aradan sonra yeniden merhaba. Önceden okuduğum ancak yorumunu girmeyi ertelediğim kitaplardan biriyle karşınızdayım. Merak edeneler ekranı biraz aşağı kaydırabilir⤵️
.
George ve Lennie hayatlarını sürdürmek için çiftliklerde ırgatlık yapan evsiz iki arkadaştır. Aralarında çıkar ilişkisi göz etmeksizin bir dostluk bağı vardır. George ufak tefek,güçsüz ve çok zeki bir adamken; aksine Lennie gücü kuvveti yerinde,boylu poslu ama birazcık saf diyebileceğimiz aşırı sevgi dolu bir karakter. Tıpkı Keloğlan Masalları'ndaki Huysuz ve Uzun gibi. George bir iş bulur ama Lennie farkında olmadan bir şey yapıp durmadan başını belaya sokup kendilerini bir şekilde işten attırır. George iş bulur Lennie onları kovdurtur. Hayatları bu kısır döngü içerinde devam eder. George ara sıra Lennie'ye kızıp onu terk etmeyi düşünse de asla böyle bir şey yapmaz ve böyle düşündüğü zamanlarda kendisine çok kızar. Anlayacağınız aralarındaki dostluk muhteşem. Her insanın doğası gereği kurduğu hayalleri onlar da kurarlar. Kendilerine ait kimsenin karışmayacağı küçük bir arsa ve ev sahibi olmak. Bunun için çiftliklerde biraz çalışıp yeterli parayı toplayınca kendi arsalarını alıp istediği gibi yaşamanın hayalini kuran iki arkadaşın hayalleri sizce gerçek olabilecek midir? Merak edeneleri kitabı okumaya davet edip biraz daha kitaptan bahsetmek istiyorum. Kitap ince olmasına rağmen birçok konuya ev sahipliği yapıyor. Yoksulluk,ırkçılık, vefa,fedakarlık gibi konulara değinmiş kalabalık bir içeriğe sahip.1930'lu yılların California'sında insanlık dışı olan ırkçılığa özellikle değinilmiş. Kitabın isminden de anlaşıldığı üzre yazar,işçileri farelere benzetiyor. Çünkü işçiler,hiçbir hedef ve hayalleri olmadan sadece karın tokluğuna çok ağır şartlarda çalışıyorlar. Kötü yemekeler yiyip,pis ve sert yataklarda yatıyorlar. Ama asla çözüm arama yoluna gitmeyi denemiyorlar. Işte George ve Lennie diğerlerinin aksine hayal kurup bu izbe yerden kurtulmanın peşinde olan iki dost. Eğer hayatlarının bir sonraki kısmını merak ediyorsanız,vakit kaybetmeden okumaya başlayın derim. Sevgi ve kitapla kalın .