Çeşitli varyasyonlarının daha sonraları filmleştirildiği bir konu. Tabi yazar bu konuyu 1967 de yazdığından oldukça orijinal bence. Fakir Baykurtun ilk okuduğum kitabıydı ve sevdim. Anadolu ile batının mantalitesi guzel aktarılmış. Memleketteki bati yalakalarinin iç yüzü, batının bizi nasıl sömürdüğü ve anadolu insaninin karakterinin nasıl olduğu anlaşılmakta.