Olmamış
4/10
·248 syf.··
2019 2. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 08 Mayıs 2019 16:01
Uzun yıllardır İskender Pala’nın kitaplarını takip etmeme rağmen bu defa ilginç bir şekilde hayal kırıklığına uğradım. Hatta bir ara acaba hakikaten bu kitabı o mu yazdı diye çok düşündüm. Önceki romanlarında (katre, şah, babil vs.) Okumaya başladıktan bir müddet sonra hikaye sizi içine öyle bir çekerdi ki ilk fırsatta kitabı elinize alıp hemen kaldığınız yerden devam etmek isterdiniz. Bu defa kitap ne olur bitsin diye kendimi zorladım maalesef. Ismarlama bir kurgu buldum karşımda. Tarihi yaşanmışlıklar üzerinden günümüz meselelerine bir gönderme çabası ve şeytanlaşmış bir insanın zihninin karanlık odalarında gezinmek açıkçası çok farklı bir üsluptu. Ancak olayları günümüz ile üst üste koyup güneşe doğru kaldırıp şöyle bir baktığımızda bazılarının aklanmaya çalışıldığı aslında suçun etrafındakilerde olduğu kendisinin onların yanında masum kaldığı izleniminin okuyucunun bilinçaltına işlendiğini farkettim. O dönemin atmosferine girememekle beraber ana karakterin söylemlerinin ziyadesiyle “güncel” oluşu, sadece ana karakterin (karga) ağzından bütün hikayenin anlatımı, arada yapılan kötülüklerle karganın dengesiz ve alçak ruh halinin sürekli canlı tutulması, dönemin ulemasının bazı kurgularla kötü zan altında bırakılması eseri okumaya devam etmemi epey zorlaştırdı. Beklentilerinizi yüksek tutmamanızı tavsiye eder yazara saygımın devam ettiği ancak bu defa olmadığını şerh düşmek isterim..
İtirafİskender Pala · Kapı Yayınları · 20198,4bin okunma
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.