Defalarca sıkılmadan okuduğum, sonunda ne olacağını bilmeme rağmen kitabı bitirdiğimde her seferinde o tarifsiz boşluğa düşmem ne kadar iyi bir kitap olduğunun kanıtıdır..Kitabı ilk okuduğumda sonundaki "Piraye'yi yakın çevrenizde aramayın sakın! Piraye ve diğer karakterler hayal ürünüdür." notuna rağmen gerçek olduğu hissinden bir türlü kurtulamadığım, kâh ağladığım kâh güldüğüm yeri geldiğinde kendimi Piraye'nin yerine koyuşum kitabın okunurluğunun, mükemmelliğinin belgesidir..