·352 syf.··Beğendi
···Okunma: 23 Mayıs 2019 04:42 George Orwell'in Hayvan Çiftliği kitabını okuduktan sonra gözüme çarpan kitabı 1984 oldu. Büyük bir beklentiyle okudum ve beklentim fazlaca karşıladı. Kitabı okurken günümüz toplumu gözünüzün önüne geliyor ve kıyas yapmaya başlıyorsunuz. Baskıcı bir Parti, bütün yönetimi eline alıyor. İnsanları günlük yaşamlarından tutun , yediklerinden , içtiklerinden, evliliklerinden her şeye kadar gözetim altında tutuyorlar. Evlenecekleri insanları dahi fiziksel hoşnutluğa dayalı seçemeyen insanlar adeta bir robot misali hâl alıyorlar. Kitabın baş kahramanı Winston bu duruma olan karşıt düşüncelerini uygulamaya çalışsa da bunu başaramıyor. Güncesine " Özgürlük, iki kere iki dört eder diyebilmektir" notunu düşüyor. Ve asıl özgürlüğünü 2+2=5 eder diyerek kaybediyor. Birkaç satırla anlatılamayacak kadar güzel bir eser. George Orwell yine kendine hayran bıraktı.
•Gerçeklik insanın zihnindedir, başka bir yerde değil.
•Akıllılık çoğunluğa bakılarak ölçülmez.
•"Hiçbir yararı olmayacağını bile bile insan kalmanın çok önemli olduğunu düşünüyorsan, onları yendin demektir."