Yine her ay olduğu gibi bir Stefan Zweig kitabı okudum :)
Aslında bu kitabını epey önce farklı bir yayınevinden okumuştum ama içeriğini pek hatırlamıyordum.
O yüzden İş Bankası yayınlarından alıp tekrar okumak istedim.
Mürebbiye, 4 öyküden oluşuyor.
İlk öykü olan Mürebbiye, biraz eksik kalmış gibiydi. Sonu beni pek tatmin etmedi ama yine de kurgusu güzeldi.
Yaz Novellası, bir yaz gününde otelde kalan yaşlı bir adamın genç bir kıza yazdığı isimsiz mektuplar göndermesini konu alıyor. Yaşlı adama sinir olmadım desem yalan olur.
Kadın ve Yeryüzü öyküsünde ise doğa betimlemelerinin yoğunluğundan dolayı konuya pek adapte olamadım.
İçlerinde en sevdiğim öykü istisnasız "Geç Ödenen Borç" öyküsü oldu. Biraz kafa dinlemek için Tirol Alplerine giden Margaret, gençliğinde platonik aşık olduğu adamı, yıllar sonra düşkün ve yaşlanmış bir şekilde görür. İnsanlar yaşlı adamla alay ederken Margaret ona gönül borcunu ödeme fırsatı bulur.
Bir sonraki Zweig kitabını okumak için sabırsızlanıyorum :)
MürebbiyeStefan Zweig
MürebbiyeStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202132,9bin okunma