Kitabı ilk okumaya başladığımda sıradan bir savaş kitabı olacağını düşünmüştüm .Yanılmışım.Kitap daha ilk sayfasından sizi içine çekiyor işte ben buna Hannah etkisi diyorum .Kitabı okurken sadece bir şeyi saçma buldum o da viann ın yüzbaşıya olan ilgisi .eğer gerçekten bence kocasına aşık olsaydı en başından kardeşinin tavsiyesine uyar ve uzak dururdu .ısabelle nin savaş boyunca yaptığı fedakarlıklar beni çok duygulandırdı Aşkı bile elinin tersiyle itme durumunda kalıp dağlara tırmanması bence çok güzeldi. En sonunda olanlar tabii ki de çok duygusaldı ve hanna nın kitaplarının ağlatıcı etkisinin olduğunu unutmamak gerek .Savaş sırasında çekilen zorluğu okudum ve cidden o zamanki insanlara karşı acıma duydum .çünkü ben o sefaleti okudum ama yaşamadım .Dünya ısabelle gibi insanlar oldukça güzelleşecek ve kadın da olsalar efsane olmaya devam edecekler.