Sonu beni şaşırtan bir kitap oldu diyebilirim. Uzun bir zamanda okumuş olsamda kitap akıcı bir anlatıma sahip. Oblomov'un Olga'ya yazdığı mektup ise beni çok etkiledi. Bu bölüme geldiğimde tekrar tekrar okuma ihtiyacı duydum. Ancak taşındığı zamanlarda Oblomov'un insanlara hemen güvenmesine, onların kendisini dolandırmasına müsade etmesine çok sinirlendim. Yıllar sonra mutlaka tekrar dönüp okuyacağım bir kitap oldu.