·568 syf.····Okunma: 05 Ağustos 2019 03:52 Bu eserle birlikte Aristoteles'in neden orta çağa hükmettiği biraz anlayabiliyorum. Bir ansiklopedi gibi her şeyi sınıflayıp tek tek anlatıyor. Ve bu anlatımı kendi mantık ve düşünce anlayışı çerçevesine koyuyor. Oligarşi yıkan şeyler bunlardır buradan oligarşi nasıl koruyacağımızı anlarız tarzı. Fakat orta çağdaki yüceltmeyi hak edecek bir kitap değil. Bunu eleştiri anlamında söylemiyorum Aristoteles de ne kadar çok geniş tespitler yapsa da ters fikirlerden de bahsediyor. Durumu her yönünden tartıyor. Kendi geçmişindeki büyük hocaları bazı yerde eleştiriyor bazı yerde destekliyor. Bu kitapta elbet günümüze bile ulaşabilecek politik tespitler var fakat benim bundan çok aldığım ders Aristoteles'in hakikat peşindeki arayışı ve çabasına şahit olmak oldu.