1511 yılında yayınlanmasına rağmen günümüzde hala birçok şeyi benzer şekiller de bulabileceğimiz ve bazı şeylerin değişmeyeceğini, içerik olarak aynı kalıp farklı suretler de karşımıza çıkabileceğini görebileceğimiz eski olsa da eskimeyecek bir eser. Günümüzde de ahmaklığı marifet sanan ve bunun arkasına sığınan pek çok insan yok mudur? Doğru bildiklerine karşıt birşey okuyamayan, göremeyen, bunlara tahammül dahi edemeyen ya da yanlış olduğunun farkında olsa dahi kendini avutmakla yetinebilen nice insanlar. Erasmus'un da dediği gibi: ''Hiçbir şey bilmemek. Ah ne mutlu bir yaşam!''