İlluminae Dosyaları
6/10
·608 syf.··
2019 82. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2019 13:32
Öncelikle şuan yazacaklarım tamamen kendi kişisel görüşümdür. Ah İlluminae... Herkesin övüp övüp bitiremediği, fiyatı baya tuzlu olan kitap. İnsan açıkçası kitabın incelemelerini okuyunca beklentileri arşa çıkıyor en azından benim öyle oldu. Önce kitabı artısıyla eksisiyle inceleyelim. (+) Kitap muhteşem bir tasarıma ve resimlere sahip. Bunun artı olması çoğu kişi için tartışılabilir sonuçta romanların kapağından çok içeriği önemli fakat ben bunu artı olarak kabul edeceğim. BAŞKA ARTISI YOK. Eksilere geçelim (-) Fiyatı çok fahiş tabii bu nedenle kitaptan puan kırmayacağım fakat dediğim gibi normal bir kitabın 2-3 katı fiyatında. (-) Konusu bence klişeleşmiş uzay filmlerini andırıyor çok bir şey beklememek lazım. (-)Yeni bir anlatım tarzı denenmiş fakat saçma olmuş. (-) Klişe replikler (-) Yüksek dozda ergence bir aşk. (-) Saçma ve iğrenç espriler. (Ezra Mason'un esprileri özellikle) Kitaba gerçekten iyi yorumlar yapmak isterdim, hayatımın serisi olsun, aklıma gelsin isterdim fakat düşüncelerim pek o yönde değil. Ne biliyim belki benim tarzım değildir, ön yargılı yaklaşmışımdır bilemiyorum... Yani tek düşüncem bu kitabın bana bir bilgi kırıntısı bile katmadığı tabii böyle kitaplardan bir şey beklemek yanlış fakat ufacık bir şey bile katmaması çerez kitap olduğunu gösteriyor. Son düşüncelerim; Eğer ağır bir ergenlik yaşamıyorsanız, wattpad kitaplarını seve seve okumuyorsanız bu kitaba kesinlikle başlamayın vakit ve para kaybıdır. Kendisi iyi pazarlanmış, booktuberlar tarafından iyice övülmüş ve bize merak uyandırmıştır fakat bu merakın sonu üzülerek söylüyorum ki hüsran. Bilim kurgu okumak isteyenler başka bir kitaba göz atsa iyi olur...
1000Kitap
IlluminaeAmie Kaufman · Pegasus Yayınevi · 20172,974 okunma
··2 alıntı·
4.567 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Elbette mükemmel derecede iyi değildi ama iyiydi. Bence farklılığıyla gayet iyi kurgulanmış ve anlatılmış. Gereğinden fazla kötüleme sebebiniz kimsenin bu tarz kitap yazmaması olabilir mi? Sonuç olarak daha önce böyle bir kitap okumadınız. Sakın bana klasik okuyorum edebi dili yok muamelesi yapmayın. Ben de klasik okuyorum ama bu ve bunun gibi eserler dünya klasikleri ile karşılaştırma yapmak gereksiz geliyor. Eseri kendi türünde ve kendi türüyle olan eserlerle kıyaslayıp, eleştirin.
Söylemek istediklerimin hepsini sen söylemişsin. Büyük hayal kırıklığı, ne kadar şişirilmiş içi boş bir balon olduğunu gördüm. Şu an 3 kitapta elimde ve çok mutluyumki bunlara para veripte almadım. Kuzenimin kütüphanesinden ödünçler. Geriye kalan 2 kitabı okumakla okumamak arasında kaldım. Hiç bu kadar dikkatimin dağıldığı, içi boş ağır ergenlik kokan cümlelerin yücelttildiği bi kitap okumamıştım. Nasıl güzel bir pr çalışması yapılmışki öve öve bitiremediler. Tekrarlıyorum bilimkurgu tarzını sevip, aşina olanlar bu kitap sizin için hiçbirşey ifade etmeyecektir.
Seninle aynı fikirdeyim dostum. Fazla abartılmış bir kitap.
Bizim burada bitpazarı ürünleri satan adam var adamda bütün kitaplar 5 tl idi bunu da görmüştüm peki 5 tl değer mi yoksa orada Agathe Christine in kitapları var ve bissürü bilmediğim yabancı yazarlardan da var birde aziz nesin in gerçeğin masalı var
Fatih Akova
Gönderi Sahibi
5 liraya bedava gibi ben olsam alırdım
Tam böyle acaba derken böyle net yorumları görünce çok seviniyorum. Beni hem masraftan hem zaman kaybından kurtardınız eyvallah :)
Reklam
Jay kristoff’un balon olduğunu düşünmeye başlıyorum artık