10/10
·456 syf.··
Beğendi
·
2019 228. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 30 Ağustos 2019 23:27
•••”Zaman ancak, içi boş olduğunda ağırdır” sözüne vuruldum.Trevanıan’ın Şibumi’si ile tanıştım sonunda.Yazarın çok akıcı bir dili var, daha kitabın ilk yarısına gelmeden hayran kaldım.Kitabı okurken Japonya tarihi ve kitapta bahsedilen konular hakkında sık sık araştırmalar yaptım.Belgeseller izledim.Bir kitap okudum ama hiç bilmediğim çok şey öğrendim.Mesela Baskça diye bir dil ile tanıştım, fonetik olarak Japonca’ya benzettim ama çok farklıymış, araştırırken öğrendim. •••Go oyunununa merakınım arttı. Biraz da go hakkında araştırma yaptım. Satranç gibi olduğunu düşünmeyin sakın azarı işitirsiniz.;) Mağara hobisi nedir onu da öğreniyoruz.Her şeyden önemlisi insan ilişkilerine dair,dostluğa dair öğretici. •••Tempunun hiç düşmediği,elinizden bırakamadan okuyacağınız bir kitap. Tadı damakta kalan türden.Gözüm kapalı 10 puan veririm. •••Japonya halkına da ayrı bir saygı duydum.Pearl Harbour baskınından sonra çıkan savaş için halkın iradesi, azmi, özverisi hayal edebileceğimin üstündeydi (kurtuluş savaşında milletimizin tavrına çok benzer bir tavır). Halk savaşa “BAYRAK ALTINA ÇAĞIRILDIĞINIZ İÇİN SİZİ KUTLARIZ.ASKERLİKTE SİZE UZUN SÜRELİ ŞANSLAR DİLERİZ.” sözleri ile çağırılmış ve çürüğe çıkarılan(haji) insanlar intihar etmiş.Gerçi bu birlik ve beraberlikleri katliama maruz kalmalarını engellememiş maalesef. Hiroşima ve Nagazaki’ye atılan atom bombalarından sonra bile ahlaklarına ne kadar önem verdiklerini şaşkınlıkla okudum. Herkes gibi kulaktan dolma bilgilere sahiptim ancak bu kitap sayesinde bir çok belgesel izledim ve Japonya tarihi hakkındaki bilgilerimi tazeleme fırsatı buldum. •••Okuyun lütfen çok şey kazanacaksınız.
ŞibumiTrevanian · E Yayınları · 20249,5bin okunma
·
12 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.