300-cü kitabımı özenle seçmek istemiştim. Ama tesadüf eseri yolculuk için bu kitabı yanıma almışım. Kitap akıcı ve çok kısa, ara vermeden okunursa 1 saatten kısa sürede bite bilir. Zweig yine güzel bir konuyu ele almış. Eskiden yaşanan güzel anları ve heyecanı çok özleriz ve bunu tekrardan yaşamak isteriz. Fakat aradan geçen o kadar zaman ve yaşanmışlıklar o anıyı size eskisi gibi hissettiremez. Bu yüzden o güzel anıyı yeniden tatmak için zihninizde hep geçmişe yolculuk edip durursunuz.