·556 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Eylül 2019 16:21 Tarihin her döneminde insanın insana zulmü olagelmiş,her daim ezilenler acı çekmiş, ancak bu kahrolası kapitalizm bambaşka bir şey.İnsanın ruhunu kirletmiş,özünü almış,boşluğa çevirmiş...Kitabın hikayesi yıllardır bu topraklarda da yaşanıyor,oyuncular değişiyor sahne aynı kalıyor.
Neredeyse her bölümde Yaşar Kemal geldi aklıma,İnce Mehmed'e çok benzettim Tom'u,Cassy'i...Yani benzemese bile hissettim diyelim...
Bereketli topraklar,belki dünyayı doyurabilecek kadar bereketli,insanin cennet tasvirine yakın,ancak gel gör ki bencillik ve zulümle cehenneme dönüyor.Steinbeck kurtuluşu da gösteriyor,işçilerin kurduğu kamp ipucu dolu...Düzen sahipleri kampı yıkmaya çalışıyor,kamp direniyor...Bariz sınıf çatışması...
Müthiş uslup,keyifle okudum