Stephen Hawking,hayatında karşısına çıkan bütün engellere rağmen bilime olan tutkusunun devam etmesi insanı şaşırtır derecede ...
Bu kitabını yüzde yüz anladığımı söyleyemesemde anlatım şeklinin etkileyici olduğunu söyleyebilirim.Bilimsel olayları basit örnekler vererek anlatmaya çalışmış. Örneğin kara deliğin içine girersen ne olur sorusunun cevabına spagettiye dönüşürsünüz şeklinde cevap vermesi şaşırtıcı ve komikti.
Kitabın özellikle “Tanrı Var Mı?” adlı bölümü kafamı çok kurcaladı .Büyük Patlamadan önce zamanın olmadığını dolayısıyla yaratıcının var olması adına mevcut bir zamanın olamayacağını söylemiş.Peki biz hücrelerden oluşuyoruz değil mi? Hücrelerim bensiz yaşayabiliyor fakat ben onlarsız yaşayamıyorum. Peki beni ben yapan hücrelerim mi ? Ben işte buna inanmıyorum . Bence beni ben yapan ruhum. Ruh kavramı da bir yaratıcının var olmasını gerektirmez mi ? Aklımda deli sorular :)
Neyse kitap bunun dışında güzeldi. Bilimle ya da özellikle kozmolojiyi seven kişilerin okuyabileceği bir kitap.