6/10
·312 syf.··
Beğendi
·
2019 127. kitabı
Mutlu bir ‘Sürpriz’ Pazartesi gününde hepimize merhaba dostlar. Kitaba başlayıp başlamamak arasında aşırı stres oldum. Kitabı bir tane seven yok mu diye sorup durdum. Ya kimse beğenmemiş ya da hep en iyisiyle kıyaslamış. Anlam veremedim. Yok mu orta halli bir yorum derken çok sevdiğim bir arkadaşımın çok sevdiğim bir yorumuna denk geldim. Kendisi sitemizin emektarlarından Sayın Ruta S. => 2010 yılında bir toplantı yapılır. Bu toplantı son uzay seferi sonrası yeni bir sefer ve o dönemden kalan 45 yaş üstü yerine; gençleri uzaya göndererek tüm dünyanın ilgisini çekmeyi (ki çektiler) ve kendine ‘GİZLİ’ bir iş için fon ayarlama planlarıyla başlar. => nasayadonus.com’a kayıt yaptıran 3 kişi uzaya gitmeye hak kazanırlar. Mia Nomeland, Midori Yoşida ve Antoine Devereux Ay’a gönderilecek olan 3 kişidir. Bu kişilerin yaşı 14-18 arası olacak, Darlah 2 adında bir üste 172 saat (7 gün 4 saat) geçirecektir. => Bay Himmelfarm adında, başlarda yaşlılar kampı da diyebileceğimiz huzurevinde kalan bir adam vardır. Bunu görünce eskiye dair bir şeyler canlanır kafasında. Hatta Darlah 2 üssünü kısa bir an gördüğünde çığlık falan atması da beni çok fazla meraklandırdı diyebilirim. Bunun yanında Mia’nın akşam dışarı çıkması ve Murray adında bir evsizle (6E) tanışması da vardı. Burada bir sorunun gözünüze çarpıyor olması muhtemel. Himmel’in sıkıntılarını sıkça görüyoruz ama Himmel kimdi? Daha da önemlisi Darlah 2 diye bir isim veriliyorsa Darlah 1 neredeydi? Darlah 1’e ne olduğu da sorulabilir. => Kitabın en can alıcı yerini ve SPOILER veriyorum. Oleg Himmelfarb ya da kısaca Himmel tamamen aklını kaybetmişçesine yaşlılar kampındayken bir kriz geçirip ölüyor. Hatırladığı ama söyleyemediği -Söylediği tek kelime KİMSE SAĞ KALMAYACAK- sözleri eskiden uzayda güvenlik sorumlusu olan kişi olduğunu açığa çıkartıyor. Ölmeden önce tabağına bir kod yazıyor. 6EQUJ5. Bu sinyal daha sonra bizimkilerin uzayda mahsur kaldığında gördükleri sinyalin aynısı. Buralar çok heyecanlıydı. Gelelim kitap hakkındaki fikirlerime. Kitap bence gayet okunabilir bir kitap. Öyle uydurma bir kitap değil. Yani finali biraz hızlı gidiyor ama gene de tamamen okunmaz, berbat diyebileceğimiz bir kitap değil. Çok mükemmel de değil ama bence okunabilir. Keyifli okumalar dilerim..
Ay'da 172 SaatJohan Harstad · İthaki Yayınları · 2015726 okunma
·
72 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Sonunda şu kitaba hakkını veren, güzel bir inceleme girildi 🎉🎆🎆
Sadık Kocak
Gönderi Sahibi
Aslan payı sana ait Sedefcim, biliyorsun. :) Tekrar teşekkürler. :)
Rica ederim, sözünü bile etmeye değmez :))))