Çokça yerin altını çizdiğim, cümleleriyle beni bazen kedere bazen umutsuzluğa sürukleyen bir kitap oldu Genç Werther'in Acıları. Goethe'nin kendi hayatında yaşadığı benzer bir imkansız aşk hikayesinden yola çıkarak bu kitabı yazması da otobiyografik ögeler taşıması bakımından beni daha çok etkiledi. Goethe'nin buna istinaden söylediği şöyle bir cümle var;
"Beni çok etkileyen kişisel durumlardan doğdu Werther. Yaşamış, sevmiş ve çok acı çekmiştim!"
Genç Werther'in Acıları, Goethe'ye ait okuduğum ilk kitaptı fakat bu vesileyle Goethe'nin aslında her eserinde kendinden oldukça şey kattığını öğrendim. "Beni sevindiren, acı veren ya da ilgimi çeken her olayı bir imgeye, bir şiire dönüştürme ve böylelikle olaylarla arama mesafe koyma huyundan ömrüm boyu vazgeçmedim. Bu nedenle de bildiğiniz yapıtlarımın tümü büyük bir itirafın parçacıklarıdır." diyor Goethe bu konuyla ilgili. Bence bu cümleler bir eserin değerine değer katan ve her sanatçıya ışık olacak türden söylemler olmuş.
Genç Werther’in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe