Neden, Neden, Neden… Vahşi Başlangıçlar’ı okuduğum süre boyunca kafamda sürekli dönen soruydu bu. Çevremizdekileri ne kadar iyi tanıyorduk ve Türkiye’de de silaha erişim Amerika’da olduğu kadar kolay olsaydı ne sıklıkla bu tip olaylarla karşılaşırdık?
Vahşi Başlangıçlar’a gelecek olursak kitap alışılmışın dışındaki tarzı, güzel ve akıcı dili ve de çok iyi çevirisiyle beni hemen içine çekti. Tek bir ana olay etrafında farklı karakterlerin gözünden olayın öncesini ve sonrası hatta olay anını gözlemleme şansını ediniyoruz. Hem de farklı yazarların kalemlerinde ortaya çıkan bir bütünlükle. Aile olmak, iyi ebeveyn olmak, iyi çocuklar yetiştirmek amacımız olsa bile ne kadar başarılı olduğumuzu nereden bilebiliriz? Çocuklarımız bizi hangi gözle görüyor başarılı, aptal, umursamaz, ukala, seveceni merhametli? Bu kitap tüm bu soruların cevaplarının az bir şekilde bilmese bile ileride birikerek büyük problemlere yol açabileceğini gösteriyor. Keşke olayların tümünü bir de Kirby’nin bakış açısıyla okuyabilseydik. Ama tüm karakterler gibi biz okuyucular da Kirby’nin neden böyle bir eylemde bulunduğunu asla öğrenememiş olacağız ve ufak bilgi kırıntılarıyla empati yapmaya çalışacağız.
Buraya bu konuyla ilgili iki film bir de kamu spotu linki ilgilenen olursa diye.
Elephant (Fil)
imdb.com/title/tt0363589...
We need talk about Kevin
imdb.com/title/tt1242460...
Kamu spotu
youtube.com/watch?reload=9&...