10/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2019 2. kitabı
Dedem diyor ki ,atalarının adlarını, kim olduklarını unutanlar ,kötülük yapmaktan utanmazlarmış. Çünkü o zaman insanın nasıl biri olduğunu ne çocukları bilirmiş, ne de çocuklarının çocukları..." Cengiz Aytmatov kitaplarında efsanelere ve destanlara yer veren ve bunu da müthiş bir beceriyle kurgunun içine yerleştiren bir yazar. Gelelim kitabımızın konusuna; Kırgız bir kaç aile Isık Göl civarındaki ormanda yaşayıp ,hayvancılıkla vb.işler ile yaşamlarını devam ettirirler. Kahramanımız 7-8 yaşlarında ki "çocuk"tur. Dedesi Mümin ,üvey ninesi ,eniştesi Orozkul ve teyzesi ile , genç çift Seydahmet ve Gülcemal ile yaşarlar. Çocuğu annesi ve babası zamanında dedesine bırakıp gitmişlerdir. Çocuk babasının Isık Göl'de ki Beyaz Gemi'de çalıştığını duyar dedesinden ve bir gün bir balık gibi yüzerek oraya gitmenin hayalini kurar. Dedesinin anlattığı masallarla , soyundan geldiklerine inandığı Boynuzlu Maral Ana efsanesi ile gelmiştir o yaşına kadar. Çocuğun hayalleri saf ve temiz dünyası hayatın acı ve çıplak gerçekleriyle son bulur... Geçmiş,gelecek, hırs ve açgözlülük kavramları ile okunması gereken harika bir kitap . Okuyun lütfen... Mutlu günleriniz olsun dostlar...
Edebiyat
Beyaz GemiCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202387,5bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.