2+2=5
8/10
·350 syf.··
2019 4. kitabı
·
145 günde okudu
·
Okunma: 10 Kasım 2019 15:18
Kitap bence yer yer akıcı, yer yer durağan olabilecek türden bir kitaptı. Ama genel itibariyle akıcı diyebilirim. Tabiki de emeğe sonsuz saygı duyuyorum. Hatta bunları yazarken bile n'apıyorsun oğlum sen ? Senin ne haddine derken bile bulabiliyorum kendimi. Ama içimden geçenleri de söylemeden edemeyeceğim. Öncelikle yazar gerçekten mükemmel bir eser, mükemmel bir kurgu çıkarmış ortaya. Adı üstünde zaten ütopya; gerçekleşmesi olanaksız. Ama gel gör ki yazarımız bize o anları gayet başarılı bir şekilde yaşattı. Oluşturduğu ütopya ile totaliter yapının sizi tamamiyle nasıl ele geçireceğini, düşüncelerinize varana kadar ki 1984'te en önemli olan şey düşüncedir. Sizin benliğinize hükmedip geçmişinize, geleceğinize nasıl yön verebileceğini gösterdi. Hatırladığınız şeylerin aslında gerçek olamayacağını. Gerçek olsalar bile onlar istemedikçe hatırlayamayacağınızı ve bazen 2+2=4 değil de 2+2=5 olabileceğini gösterdi. Ve bunu çok güzel bir dil kullanarak başardı. Kitabın ilahi bakış açısıyla anlatılması da benim için önemliydi çünkü hem ana karakterimizi hem de yanındaki karakterleri tanıyabilmemizi ve onları anlayabilmemizi sağladı. Neyse lafı daha fazla uzatmadan bu güzel eser için yazara teşekkürü bir borç bilirim. Üstelik bu kitabı yazarken ölüm döşeğinde olduğunu öğrendiğim için de ayrıca saygı duydum. Güzel kitaptı vesselam. Okuyacak olanlara keyifli okumalar dilerim efendim.
Edebiyat
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,3bin okunma
·
7 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Güzel bir inceleme olmuş ellerine aklınıza sağlık :)