Hiçbir şey haddinden fazla eylemi gerektirmez.
5/10
·126 syf.··
2019 21. kitabı
Günümüzde yaşanmış olsaydı nasıl bir hikâyeye konu olurdu merak etmedim değil. Werther, tacizci pis bir sapık olarak mı nitelendirilirdi yoksa sadece bir aşık mı? Kitap ilk 50 sayfada beni içine çekemedi maalesef ama ikinci kısımla birlikte Werther'in çektiği huzursuzluğu, mutsuzluğu ve acıyı iliklerime kadar hissettim. Kitabı okurken aklıma takılan şey ise, gösterdiğimiz, yaşadığımız duygu sevgi de olsa aşırıya kaçtığında zıttına dönüşüyor. Misal çok güldüğümüz zaman bir süre sonra gözlerimizden yaş gelir, çok ağladığımızda sinirden gülmeye başlarız, bir araba çok hızlı gittiğinde tekerleğin ters yöne döndüğünü sanarız. Werther de eğer intihar etmeseydi haddinden fazla sevdiği için sevgisi nefrete dönüşebilir miydi? Maalesef hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz.
Edebiyat
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
·
4 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.