Bir Kızılderili reisine iyi ile kötü arasındaki fark nedir diye sormuşlar verdiği cevap şudur : "Ben düşmanımın karısını koynuma alsam bu iyidir. Düşman benim karımı koynuna alsa bu kötüdür." Ve bu henüz "medeniyet" ile tanışmamış arkaik insanın onermesidir. Peki arkaik insandan bin yıl sonraki "uygar" insana ne demeli . Kuşkusuz siz de ben de aynısını düşünürüz. Menfaatimize,estetik yargilarimiza,yaşam tarzimiza,değerler sistemimize,beklentilerimize vs. uygun düşen bir eylem olursa iyi değilse kötüdür. Peki sorarım size uygar insanlar arkaik insanı ahlaki yargılama süreci aynı değil midir aslında ? Vesselam . ece