Bence kesinlikle 20li yaşlarda hatta 25 yaşına kadar okunması gereken bir kitap. İlber Ortaylı’nın seyahat, müzik, tiyatro, sinema, eğitim, yabancı dil gibi pek çok konu hakkında kendi düşünceleri bu alanlarda iyi olan kimselerle tanışıklığı, onları keşfetmesi anlatılıyor. Kitabın adı “Bir Ömür Nasıl Yaşanır?” İlber Ortaylı aslında bizlere ömrünü nasıl, nerelerde, ne yaparak geçirdiğini anlatıyor. Kesinlikle örnek alınması gereken yönleri çok fazladır. Özellik şaşırdığım bir nokta kitabı okurken İlber hocanın Avusturya’nın Bregenz şehrinde doğduğunu öğrendim. Daha önce gidip gördüğüm bir yer olduğu için bu nokta benim çok ilgimi çekti.