Puan vermedi·61 syf.··
Beğendi
·
2019 1. kitabı
O kadar güzel bir kitap bitirdim ki, inanın nasıl anlatacağımı bilmiyorum. Yazarımız André eserine 58 yılını birlikte geçirdiği sevgilisi, eşi Dorine ile tanışmalarından başlıyor ve ölümlerinden bir yıl öncesine kadar devam ediyor. Eser, sadece safi bir şekilde aşk ve ilişki üzerine değildi. Çoğunluk olarak konu aşk olsa da içinde siyasete, sosyalizme, varoluşçuluğa da değinilmiş. Dorine zeki, başarılı, André’ye göre daha sakin bir kadın. Birlikteliklerinin her anında kocasını desteklemiş. André ise zorluk karşısında sakin kalamayan daha telaşlı bir insan. Seneler sonra Dorine hiçbir tedavisi olmayan bir hastalığa yakalanıyor. Orada André’nin kurduğu, “Her şeyi paylaştığımıza inanmak istemiştim; ama sen yaşadığın acıda tek başınaydın.” cümlesi içime o kadar işledi ki bir süre etkisinden çıkamadım. Onlar için yaşamda ayrılmamak ne kadar önemliyse ölümde de ayrılmamak bir o kadar önemliymiş ki hayatlarına birlikte son vermişler. André son sayfada, “İkimizin de dileği, diğerinin ölümünden sonra yaşamak zorunda kalmamaktı.” diyerek birbirlerine olan bağlılıklarını tek bir cümlede özetliyor. O kadar güzel betimlemeler, ifadeler kullanmış ki bir çok cümlenin altını çizdim. Uzun zamandır bu kadar güzel, imrenilecek bir aşk hikayesi okumamıştım. 61 sayfa ve büyük puntoyla yazılmış bir eser olması elinize aldığınız gibi bitirmenizi sağlıyor. Dili de gayet akıcıydı. Aşk ile ilgili kitap okumayı sevenlerin mutlaka okumasını öneriyorum.
Edebiyat
Son MektupAndré Gorz · Ayrıntı Yayınları · 20111,171 okunma
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.