Puan vermedi·464 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2020 11:01
"Sen sıradanlığın en mükemmel örneğiydin, Ed. Ve senin gibi biri bütün o insanlar için kalkıp o kadar şeyi yapabildiyse, belki de herkes yapabilir. Belki de herkes yapabileceklerinin ötesine geçebilir." Beni ilk sayfadan itibaren içine çeken bir kitap oldu. Sayfaların su gibi akıp gittiğini hissettim. Elinizden bırakmayacağınız bir kitap.. Hayattan hiçbir beklentisi olmayan, hayatı sıradanlığın mihenk taşı olan, kendini bu hayatta hiçbir yerde görmeyen birinin büyük bir değişimine şahit oldum bu kitap ile.  Ed Kennedy 19 yaşında bir taksi şoförü. Kapıcı adında neredeyse kendisi ile yaşıt (17) köpeğiyle birlikte yaşıyor. Babası ve annesi sıradan etrafımızda görebileceğimiz tiplerden. Babası erken yaşta vefat etmiş. Annesi ise ağzından küfür eksik olmayan, evden uzakta olan çocuklarına özlem dolu ama yani başında olan Ed'e hep ters tarafını gösteren bir kadın. Bunun sebebi ise Ed'in babasına olan benzerliği.  Ed'in Marvin, Ritchie ve Audrey adında 3 tane yakın arkadaşı var. Onlarla toplanıp kağıt oynamak en büyük eğlencesi. Birde kapıcı ile karşılıklı kahve içip, kitap okumayı çok seven biri.  Bir banka soygunu sırasında arkadaşları ile orada bulunan Ed kendilerini oradada belli eder ve soyguncuyu çileden çıkarırlar. Ed bir şekilde soyguncunun yakalanmasını sağlar ve gazetelere çıkar. Bugünden sonra Ed'in hayatı bambaşka bir yol alır.  Birgün posta kutusunda bir iskambil kağıdı bulur ve üzerinde üç adres yazmaktadır. Hangimiz bize bir iskambil kağıdı ile gelen talimatları yerine getirmek isteriz ki? Ama Ed Kennedy kağıttaki her talimatı yaşamı buna bağlıymış gibi uyguluyor. Bunun onun görevi olduğunu ve o insanların kendisine ihtiyacı olduğunu hissediyor. Çünkü her görevden sonra kendini daha işe yarar biri olarak görmeye başlıyor. İnsanların hayatlarına dokunduğu kadar kendi hayatını da baştan yazıyor.  Görevler bitip yeni kartlar geldikçe Ed'in ruhundaki büyük değişime de şahit oluyoruz. Ed artık kendini işe yaramaz biri gibi hissetmiyor. En güzeli de aşkını sevdiği kıza gösteriyor.  "Neden ben?" diye sordum Tanrı'ya. Bir şey söylemedi. Güldüm ve yıldızları seyrettim. Yaşamak güzeldi... Sayfaların arasında kaybolduğunuz, her gelen kart ile sizinde maceraya atıldığınız muhteşem bir kitap. Şiddetle tavsiye ediyorum.
Hiç Kimse Sıradan DeğildirMarkus Zusak · Martı Yayınları · 20206,3bin okunma
·
66 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Güzel bir yorum olmuş kızçe:))
Rüya
Gönderi Sahibi
Seninkiler kadar olamaz canım ablam